Jak na náladovost

Znáte ten pocit, kdy se vám prostě z ničeho, z vteřiny na vteřinu změní nálada? Pokud je to k lepšímu, tak je to důvod k jásotu. Většinou je to ale změna k horšímu, co si budeme povídat. A vy vůbec netušíte, proč máte najednou vztek na celý svět, a nemůžete přijít na to, co bylo spouštěčem vašeho hněvu. Já to znám moc dobře.

Venku sice krásně sněží a krajina vypadá, jako by ji namaloval Lada, ale dneska mi hezké počasí radost prostě nedělá. Dokonce mě naštval maratonec, co v téhle mínusové teplotě, při které snad zamrzlo i peklo, běhal kolem naší ulice. Já vím, co je mi do toho, ať si běhá, ale člověka občas vytočí nevysvětlitelné věci. Může to být něco naprosto legitimního, ale taky taková prkotina jako skvrna od zubní pasty na umyvadle. Jo, to mě točí. Fíha, i ta myšlenka mě zvládla lehce nakrknout. Je to ten typ vzteku, kdy se vám ani pořádně nic nechce. Jinak bych to šla taky vyběhat.

No. Jak z toho ven?

Mně pomáhá hlavně vypnout všechna média. Vypnout televizi, rádio, na chvíli se uklidit do klidu a z dosahu lidí, nechodit na Instagram a podobně "rušivá" sociální média. Klíčové je být v naprostém tichu nebo si pustit nějakou uklidňující hudbu (mám zkušenost, že metal ten váš vztek ještě znásobí...), vzít si kočku na klín (pokud nějakou máte) a nechat se uklidnit mručením. Jinak mi také pomáhají kreativní činnosti, ať už je to psaní, jako teď, anebo třeba kreslení či malování. Taky je dobré se pořádně najíst, dát si nějaké nezdravé jídlo (netuším proč, ale v takových chvílích mám chuť na věci, které normálně nejím). A když nic nezabírá, tak jít prostě spát a doufat, že to bude další den lepší.

Komentáře

Oblíbené příspěvky