Nové restrikce ve Švédsku

 V několika švédských oblastech byly v posledních dvou týdnech zavedeny restrikce kvůli narůstajícím případům koronaviru. Píšu restrikce, protože navzdory tomu, že oficiálně jsou to pouze doporučení, Švédi je dodržují, jakoby to byla nařízení. V tomto ohledu vidím hlavní rozdíl oproti Česku - neplatí tu princip, že co není zakázáno, je dovoleno. A vidím to i na sobě - když jsem se dozvěděla, že pro oblast, ve které žiju, platí nové restrikce, nijak mě to nezasáhlo. Však to nic neznamená, ne? Jsou to jen doporučení, takže se vlastně nic nemění. Ale ono se změnilo. Lidí je všude míň a častěji nosí roušky (které tady stále nejsou povinné), městské autobusy jsou poloprázdné, moje univerzita kompletně přešla na online výuku a nejspíš to tak zůstane do konce roku. Fascinuje mě, jak tu mohou mít doporučení bez jakýchkoliv postihů takovou váhu, ale ono to opravdu bude spojené s důvěrou Seveřanů ve vládu. Pro člověka z Česka naprosto nepochopitelné. Nová doporučení v podstatě také sdělují to, že se nemáte stýkat s nikým, kdo s vámi nebydlí. Moje spolubydlící nejspíš odjede zpátky do své země, a já tu asi budu sama. Snad se nezblázním. 


Komentáře

Oblíbené příspěvky