Lockdown: 5 tipů na to, co dělat v karanténě

 Slovo lockdown se loni stalo běžnou součástí našeho slovníku, ale i přes několikátou "uzávěru", jak to čeští novináři nehezky nazývají, mají někteří lidé problém se doma zabavit. Já jsem  celkem kreativní člověk, takže mě problém nudy v karanténě naprosto minul. Proto přicházím s 5 tipy, jak se zabavit v lockdownu:

1) Bullet-journaling 

Fenomén bullet journalingu je tu už nějakých pár let a získal si spoustu fanoušků na celém světě. Pokud nevíte, o co jde, tak si "bullet journal" zkuste vyhledat na Instagramu nebo Pinterestu: jedná se o kreativní formu vytváření deníkových zápisů, kde klasické zápisky a la "milý deníčku" nabírají druhotnou formu. Mnohem víc jde o to se kreativně vyřádit a kombinovat kresby, výstřižky, malůvky s textem. Fantazii se meze nekladou, a proto popadněte štětce a tužky a honem do toho. Je to velmi uklidňující činnost, já se bullet journalingu často věnuju před spaním.



Můj pokus v bullet-journalingu. Spíš taková koláž!

2) Poslouchání podcastů

Pokud jste jako já, tak nemůžete poslouchat podcast jen tak, aniž byste dělali něco jiného. Ony na to podcasty ani nejsou dělané, jsou perfektní na dlouhé cesty. Když ale cestujete jen z koupelny do kuchyně, je potřeba vymyslet novou alternativu, aby se vám epizody vašich podcastových oblíbenců nehromadily v telefonu. Já proto podcasty poslouchám při cvičení, při vaření, ve sprše (mám vodoodolná bezdrátová sluchátka), při běhání i při bullet journalingu, o kterém jsem před chvílí psala. Prostě u všeho. 

3) Vaření

Je to tak, dámy a pánové, využijte tuhle příležitost k tomu, abyste strávili víc času v kuchyni. Třeba svými nově nabytými kuchařskými schopnosti v budoucnu někoho oslníte. Ale především: uvařit by si měl umět každý dospělý člověk, a vařením opravdu nemám na mysli zapnutí konvice nebo smažení vaječiny. I když v tom druhém případě... nedávno se mi povedlo vajíčka pořádně spálit, i když jsem netušila, že to je možné. Ano, nejsem zrovna michelinská šéfkuchařka, abych tu rozdávala recepty a tipy na kulinářské umění, ale už i já vidím po pár pokusech zlepšení. Zkuste si třeba upéct domácí chleba: celý život jsem si kdovíproč myslela, že je to hrozně těžké, ale opak je pravdou, a ani nepotřebujete domácí pekárnu. Mimoto je vaření jedna z nejvíc uklidňujících činností, co znám.

4) Učení se cizích jazyků

Kdy jindy se naučit cizí jazyk než teď? Pokud jste se cizí jazyk nikdy sami neučili, uznávám, že to může být na začátku trochu těžké. Na druhou stranu, tady je trocha motivace: já se v březnu začala učit švédsky a ke svému překvapení jsem se hodně rychle vyhoupla na středně pokročilou úroveň a ve studiu stále pokračuju. Důležité je rozvrhnout si, kdy se budete učit "aktivně" - tedy gramatiku, výslovnost, psaní a mluvení a "pasivně" - kdy si třeba pustíte film v onom jazyce, který se učíte. Pokud se někdy nedonutíte do té aktivní části (každý má občas den, kdy se mu nic nechce), pusťte si aspoň ten film nebo seriál s dabingem nebo titulky v požadovaném jazyce. Aspoň si tak můžete říct, že jste ten den udělali aspoň něco a bude vás to motivovat dál. 


5) Uklízení

Extrémně uklidňující činností může být i úklid, i když uznávám, že jak pro koho. Ale za úklid se dá považovat třeba i protřídění vašeho počítače. Smažte složky a dokumenty, které nepotřebujete, roztřiďte si věci tak, abyste je dokázali jednoduše najít. Takový decluttering vám zrychlí system i urychlí práci. Pak protřiďte třeba skříň a zbavte se toho, co nenosíte, vyhoďte harampádí ve stylu svíčky ve tvaru andělíčků. Neschovávejte si "trofeje" - hrníčky z dovolené nejsou k tomu, aby se na ně prášilo v obýváku, ale aby se používaly.

Doufám, že jsem vám svými tipy alespoň trochu pomohla a těším se u dalšího článku!

Komentáře

Oblíbené příspěvky